پی اچ پی یا وردپرس؟ مساله این است

تاریخ : ۱۴۰۱/۰۱/۲۶ زمان : ۰۱:۵۴:۵۶

بازدید : 1514
پی اچ پی یا وردپرس؟ مساله این است

وقتی میخوای یک وب سایت بنا کنی به چه نکاتی توجه میکنی؟!
انتخاب برنامه نویس یا شرکت برنامه نویسی، سرور، قالب، هزینه و .. همگی نکات مهمی هستند اما شاید مهم ترین نکته این باشه که سایت یا پرتال شما با چه زبانی پیاده سازی میشه.
زبان ها و فریم ورک های متعددی وجود دارند که با استفاده از اون ها میتونید سایت رو کدنویسی کنید . مثلا :
PHP - .NET - C# - React Native
و ده ها زبان و فریم ورک دیگر. در این بین اما، شاید محبوب ترین ها زبان PHP و CMS یا سیستم مدیریت محتوا وردپرس WordPress باشند.
اما تفاوت این دو در چیست؟
سایتی که بر مبنای PHP خام نوشته شود بصورت صفر تا صد با برنامه نویس است و خط به خط باید کدنویسی شود اما در وردپرس که خود از PHP نشات گرفته است سیستم با پلاگین ها و افزونه های آماده توسعه داده میشود.
کدام را انتخاب کنیم ؟
برنامه نویسی با PHP خام بعلت سخت تر بودن کدنویسی، هزینه بیشتری رو برای شما در بر خواهد داشت. اما مزیت های فراوانی دارد مانند : انعطاف پذیری بیشتر، اختصاصی بودن برای شما(تنها یک نمونه از این نوع برای شما نوشته شده است)،
سرعت بالاتر، کدنویسی تمیزتر، تغییرات گسترده و ...
در وردپرس ماجرا متفاوت بوده و پلاگین ها و افزونه ها به شما کمک میکنند تا تقریبا به ان چیزی که در ذهن دارید برسید اما نه دقیقا. و طبیعتا از نظر هزینه نیز پول کمتری پرداخت خواهید نمود.
جمع بندی :
نهایتا در انتخاب استفاده از وردپرس یا PHP باید اول به نیاز خود از سایت و سپس به جیب  خود نگاه کنید. اگر پروژه شما کوچک است از وردپرس و اگر پروژه شما اختصاصی است از PHP استفاده کنید.
نویسنده : پویا رشوند


نظرات کاربران

دیدگاه خود را ارسال کنید

برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد سایت شوید

نظر خود را برای این مطلب ارسال کنید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.